В будові сучасного авто кожна деталь має важливу роль та забезпечує стабільну й безпечну роботу як мотора, так і автівки загалом. Одним із таких складників є ремінь газорозподільного механізму, або ГРМ. Хоча цей компонент не найпомітніший, його функції настільки важливі, що несправність може призвести до серйозних поломок двигуна.
Розуміння принципів роботи, термінів заміни та правильного підбору ременя ГРМ дозволяє зберегти ресурс автомобіля, уникнути дорогого ремонту і забезпечити впевненість на дорозі.
Що це за деталь?
Ремінь ГРМ — це еластичний, гнучкий гумовий пасок із зубцями, який з'єднує колінчастий та розподільчий вали двигуна. Завдяки точному синхронному обертанню цих елементів відбувається правильне відкривання і закривання клапанів у циліндрах у потрібний момент.
Виготовляється представлена запчастина з гуми з армованим волокном. Така конструкція робить пояс надійним та міцним. У сучасних авто ГРМ може бути реалізований у вигляді не лише ременя, а й ланцюга, однак саме ремінні системи залишаються дуже поширеними через свою доступність, невелику вагу й безшумну роботу.

Функціональне призначення ременя
Головне завдання ременя ГРМ — синхронізація руху елементів двигуна внутрішнього згоряння. Якщо ця деталь прослизає або обривається, розподільний вал втрачає зв’язок з колінвалом, що часто призводить до удару клапанів об поршні.
Внаслідок такої події клапани можуть пошкодитися або деформуватись, у найгіршому випадку доведеться проводити ремонт мотора. Тому навіть такий простий, на перший погляд, елемент виконує надзвичайно важливу роль у загальному механізмі автомобіля.
У яких випадках варто замінити ремінь газорозподільного механізму?
Термін експлуатації паска ГРМ залежить від марки й моделі авто, умов, за яких ви пересуваєтеся, та якості самої деталі. Через скільки кілометрів міняти ремінь ГРМ? В середньому проводити заміну ременя варто через кожні 60 – 120 тисяч км пробігу або кожні 5 чи 6 років, навіть якщо ви майже не користувались транспортним засобом.
Як знати, коли міняти ремінь ГРМ, якщо вказані терміни ще не минули? Ознаками того, що з поясом щось не так, можуть бути:
- поява тріщин та пошкоджень на виробі, незрозумілий шум у ділянці ремінного приводу;
- змінився колір вихлопних газів;
- транспортний засіб почав втрачати потужність або взагалі припинив заводитися;
- зміни в натягуванні ременя;
- сліди протікання мастила чи охолоджувальної рідини поблизу паска ГРМ.
Якщо ви помітили хоча б одну з наведених ознак, варто звернутися по допомогу до фахівців.
Профілактична заміна завжди дешевша, ніж усунення наслідків обриву. Допомогти вам із цим питанням можуть спеціалісти сервісу «RENAULT Арма Моторс Київ». Запис на сервіс проводиться на сайті онлайн, варто лише заповнити відповідну форму.
Методи перевірки ременя на справність
Якщо ви помітили зміни в поведінці автівки, можливо, варто зробити діагностику деталі газорозподільного механізму. Як перевірити ремінь ГРМ? Відверніть кріплення кришки та зніміть захисний кожух.
Далі здійсніть візуальний огляд паска, перевірте його цілісність та стан зубців. Спробуйте покрутити колінвал, це дозволить перевірити натяг. Оскільки процедура передбачає втручання у двигун, краще довірити її професіоналам.
Особливості підбору запчастини
Вибір ременя ГРМ має базуватися на кількох ключових факторах:
- Марка та модель авто — кожен двигун має свої особливості, тому ремінь повинен точно відповідати геометрії вузлів.
- Каталожний номер запчастини — зазвичай виробник вказує цей номер у сервісній книжці або на старому ремені.
- Матеріал і бренд — обирайте перевірених виробників. Зверніть увагу на ремені ГРМ та помпи Value+.
Крім того, обов’язкова наявність сертифікатів відповідності. Це гарантія оригінальності та надійності запчастини.
Ремінь ГРМ — хоч і невеликий, але досить важливий елемент двигуна. Його справність визначає не тільки ефективність роботи мотора, а й безпеку водія. Регулярна діагностика, своєчасна заміна та правильний вибір допомагають уникнути серйозних несправностей. Не відкладайте технічне обслуговування — дбайте про свою машину, і вона відповідатиме надійною та довговічною експлуатацією.