Не працює кондиціонер в авто: у чому причина і як вирішити проблему

Кондиціонер в авто використовують, як правило, тільки влітку в спекотну погоду. У такий час особливо неприємно, коли кліматичне обладнання не охолоджує повітря або взагалі не вмикається.

Якщо не працює кондиціонер у машині, водій і пасажири не почуваються комфортно в салоні. Задуха та спека можуть впливати на самопочуття, погіршувати концентрацію, а отже, і якість водіння авто. Тому ця проблема потребує оперативного вирішення.

 

З яких причин може не працювати кондиціонер

Поломки бувають як простими, так і складними, для усунення яких знадобиться більше часу. Найчастіше водії стикаються з проблемою, коли кліматична установка вмикається та дме, проте повітря не охолоджується. У такому випадку варто зробити професійну діагностику, щоб точно визначити причину.

Перш ніж визначити, чому не працює кондиціонер у машині, варто розібратися в принципі його функціонування. Кліматична установка знижує температуру повітря в салоні внаслідок використання спеціальної речовини, яка називається фреоном. Охолодження відбувається шляхом його випаровування та конденсації.

Теплоносій просто забирає тепло в гарячого повітря, у результаті чого й відбувається охолодження. У конструкції системи присутні також:

  • компресор;
  • конденсатор;
  • випарник.

Рідина циркулює по магістралях та потрапляє до вузлів, переходячи з рідкого в газоподібний стан.

Найчастіше водій стикається з ситуацією, коли після увімкнення кондиціонера він не дме холодним повітрям. Навпаки, від нього йде теплий потік, тому легше в салоні в спеку не стає. Розглянемо, з яких причин це може відбуватися.

Порушення герметичності та витікання холодагенту

Розглянувши принцип роботи кондиціонера в автомобілі, ми вже зрозуміли, що основною речовиною в ньому є фреон. Найчастіше кліматична установка не охолоджує повітря через те, що рівень холодоагенту недостатній. Рішення просте — потрібно заправити фреон. Проте це не завжди допомагає.

Окрім конденсатора, випарника й компресора, у конструкції кондиціонера присутні магістралі, що зʼєднують їх:

  • трубки;
  • хомути;
  • прокладки;
  • сальники тощо.

Коли один з елементів магістралі пошкоджений, фреон починає витікати. Тому перед тим, як заправляти кондиціонер, потрібно впевнитись у герметичності системи та усунути дефекти, якщо вони є.

Для профілактики протікання в трубках і прокладках пристрій варто регулярно вмикати, причому навіть тоді, коли в ньому немає потреби. Все тому, що через тривалий простій деталі кліматичної установки поступово втрачають свої характеристики. Достатньо запускати один раз на місяць на 5–10 хвилин.

Засмічення салонного фільтра

Ця деталь виконує функції своєрідного бар'єра, який захищає салон автомобіля та радіатор від бруду з вулиці. Салонний фільтр поступово забивається залишками комах, пилом, листям тощо. У такому випадку повітря зовні не надходить, а ефективність системи кондиціонування зменшується.

Рішення цієї проблеми просте — встановлення нового салонного фільтра. Його замінюють регулярно в рамках планового ТО. Можливе й засмічення самої системи кондиціонування, адже накопичення бруду призводить до корозії. Іржаві деталі швидко виходять із ладу та перестають працювати.

Засмічення може призвести до того, що кондиціонер буде самостійно вимикатися. У разі виходу з ладу магістралей чи конденсатора система перегрівається, рівень тиску зростає. Внаслідок цього пристрій, оснащений системою самодіагностики, вимикається сам по собі або не вмикається взагалі. Рішення просте — регулярно чистити систему.

Засмічення радіатора випарника

Якщо салонний фільтр не виконує свої функції, ця деталь також швидко виходить із ладу. Буває, що шар бруду настільки щільний, що повітря взагалі не проходить через теплообмінник. Щоб усунути проблему, потрібно зняти та очистити випаровувач — це робиться вручну.

Як правило, для демонтажу цього елементу доведеться знімати панель приладів. Тому варто спочатку впевнитися, що проблема полягає саме в радіаторі випарника. Про забруднення свідчить неприємний запах.

Потрібно перевірити також конденсатор або радіатор під капотом. Він першим бере на себе всі забруднення, хоча має бути ідеально чистим. Для вирішення проблеми його потрібно промити водою під несильним струменем.

Відмова вентилятора або датчика тиску

Якщо погано працює кондиціонер у машині, варто перевірити вентилятори. Вони міцні й надійні, проте функціонують в екстремальних умовах. Причин виходу з ладу вентиляторів дуже багато, наприклад:

  • несправність проводки;
  • поломки електродвигуна;
  • пошкодження лопатей;
  • зношення підшипника.

Несправний вентилятор дуже гучно гуде, дає слабку тягу, кондиціонер із ним періодично вимикається. Його потрібно замінити або відремонтувати проводку, якщо проблема в ній.

Буває, що кліматична система перестає працювати через вихід із ладу датчика, що відстежує тиск у ній. Також це може статися через фізичне зношення або забруднення. Несправність датчика виявляють за допомогою компʼютерної діагностики. Зламаний пристрій потрібно замінити.

Можливі й інші причини некоректної роботи кондиціонера авто:

  • послаблення або обрив приводного ременя. У першому випадку достатньо просто підтягнути його, у другому — замінити. Цю деталь потрібно постійно перевіряти на наявність пошкоджень;
  • несправність фільтра-осушувача. Він призначений для очищення фреону та видалення з нього вологи. Це розхідна деталь, яка потребує заміни приблизно через кожних два роки. Вона може вийти з ладу й раніше через неякісний холодоагент;
  • поломка терморегулювального вентиля. Він контролює тиск фреону. У тому разі, якщо з ним не все гаразд, на трубках системи зʼявляється іній. Клапан може заїдати через брудний холодоагент або внаслідок неправильного регулювання.

Кондиціонер може перестати працювати й через вихід із ладу муфти. Ремонтувати її недоцільно — краще встановити нову.

Як уникнути поломок кондиціонера

Поломки найчастіше виникають через неправильне обслуговування. Щоб насолоджуватися прохолодним повітрям у салоні, потрібно регулярно перевіряти систему на пошкодження. Найкраще робити це щороку до початку теплого сезону. Дуже важливо регулярно заправляти фреон та змінювати салонний фільтр.

Щоб уникнути поломок, треба знати, як правильно включати кондиціонер у машині. Для цього:

  • відкрийте двері та провітріть салон, якщо до цього автомобіль довго стояв на сонці;
  • запустіть двигун, не вмикаючи кондиціонер, — це дозволить уникнути зайвого навантаження на мотор;
  • встановіть потрібну температуру та увімкніть прилад на мінімальний обдув;
  • дайте пристрою попрацювати так декілька хвилин, а потім встановіть потрібний режим.

Також варто знати, у чому полягає різниця між кондиціонером і клімат-контролем. В останньому випадку це система, яка створює комфортний мікроклімат у салоні шляхом комбінації теплих та холодних потоків повітря.

Клімат-контроль містить велику кількість компонентів: зовнішнього датчика якості повітряних мас, пристрою для автоциркуляції повітря в салоні, очисного фільтра, спеціального автоскла та електронної системи. У разі виходу з ладу системи клімат-контролю потрібно відразу звернутися до фахівців для діагностики.

Кліматична установка вашого авто буде працювати стабільно, якщо приділяти їй достатньо уваги. Для цього потрібно регулярно проводити діагностику. Найкраще звернутися до офіційного дилера — запис на сервіс доступний онлайн. У салоні використовують тільки оригінальні запчастини та витратні матеріали.