Скрип гальмівних колодок: основні причини скреготу гальм

Гальмівна система автомобіля — це основа, яка відповідає за безпеку водія й пасажирів під час пересування. Однак досить часто перед автовласником виникає питання, чому скриплять гальма під час натискання на педаль. Сьогодні розглянемо основні причини виникнення неприємного скреготу та ефективні способи його усунення.

Природне зношення гальм

Одна з найпоширеніших причин поскрипування гальмівних колодок — це їхнє природне стирання під час експлуатації. Вони зроблені з фрикційного матеріалу, який з плином часу стирається.

Дуже добре, що більшість сучасних колодок мають спеціальні індикатори зносу. Коли шар матеріалу стає досить тонким, металевий індикатор починає тертись об диск, створюючи неприємний скрегіт, тим самим сигналізуючи про те, що необхідно навідатися до автосервісу та замінити колодки.

Використання неякісних або невідповідних деталей

Ще однією досить поширеною причиною, чому скриплять колодки, може бути їхня низька якість або використання компонентів, що не відповідають специфікаціям виробника автомобіля.

Дешеве комплектовання може містити більше металевих включень, ніж необхідно, а цей фактор часто сприяє виникненню незвичних шумів у системі. Також жорсткі гальмівні колодки можуть погано взаємодіяти з диском, створюючи неприємний звук.

Волога та бруд на гальмівних дисках

Стан гальмівної системи в багатьох випадках залежить від впливу навколишнього середовища. Після дощу або миття автомобіля на гальмівних дисках може утворитися тонкий шар вологи, що спричиняє тимчасовий скрип.

Крім того, пил, пісок або бруд, які потрапляють між колодками та диском, також часто стають причиною того, що скриплять гальма. У таких випадках звук зазвичай зникає після декількох гальмувань, коли сторонні частинки стираються.

Деформація та пошкодження гальмівних дисків

Пошкоджені гальмівні диски також можуть стати причиною неприємного скреготу. Річ у тому, що з часом поверхня диска стає нерівною через перегрівання або механічне пошкодження й виникає ефект, коли колодки нещільно прилягають до поверхні диска, що й призводить до шумів.

Якщо диск має глибокі борозни або видимі деформації, його необхідно проточити або замінити. Для цього краще здійснити запис на сервіс, де процедуру проведуть кваліфіковані майстри.

Наприклад, дилер «RENAULT Арма Моторс Київ» найчастіше використовує гальмівні диски та колодки Value +. Це високоякісна продукція, що пройшла усі необхідні тестування та відповідає чинним стандартам.

Неправильна установка гальмівної системи

Якщо ви щойно замінили гальма, але скрип усе ще не зник, можливо, вони були встановлені неправильно. Наприклад, помилки в монтажі пружин або фіксаторів можуть спричинити вібрацію колодок, що супроводжується скрипом. У деяких випадках необхідно додатково змастити контактні поверхні спеціальним гальмівним мастилом, щоб зменшити тертя.

Перегрів гальмівної системи

Під час інтенсивного використання гальм, наприклад, у разі частих різких зупинок або тривалого спуску з гори, гальмівні колодки можуть перегріватися. Це, своєю чергою, стає причиною їхнього твердіння, що й спричиняє характерний скрип. У таких випадках краще дати гальмам охолонути та надалі уникати частого натискання на педаль без необхідності.

Відсутність антивібраційних пластин

У деяких моделях машин можуть використовуватись спеціальні антивібраційні пластини. Вони призначені для зниження рівня шуму під час гальмування. Бувають ситуації, коли їх вилучають або ж вони вже у досить зношеному вигляді — ці явища супроводжуватимуться неприємним скрипінням.

Під час проведення заміни гальмівних колодок завжди варто перевіряти стан цих елементів й у разі потреби встановити нові.

Неправильна притирка нових гальмівних колодок

Після заміни колодок необхідно правильно їх притерти, щоб вони рівномірно прилягали до гальмівного диска. Для цього рекомендується уникати різкого гальмування перші 200-300 км, здійснюючи плавні зупинки. Якщо процес притирки був порушений, це може стати відповіддю на запитання, чому скриплять тормозні колодки.

Потрапляння сторонніх предметів

Іноді під час руху, особливо бездоріжжям, в гальмівну систему можуть потрапляти камінці або інші тверді частинки. Їхня наявність може провокувати появу неприємних звуків і скрипів. У таких ситуаціях важливо негайно оглянути механізм гальм та видалити сторонні предмети.

Як усунути скрип гальм?

Якщо ви зіткнулися зі скрипом гальмівних колодок, ось кілька рекомендацій, як його усунути: 

  • перевірте на СТО стан гальм — якщо причиною скрипу є зношення, їх потрібно замінити;
  • очистьте гальмівну систему, у разі потреби промийте її, щоб видалити бруд та сторонні частинки;
  • використовуйте якісні деталі — вибирайте сертифіковані запчастини від перевірених виробників;
  • час від часу перевіряйте стан гальмівних дисків;
  • використовуйте спеціальне мастило — у разі потреби змастіть точки контакту колодок із супортами;
  • дотримуйтесь правильної притирки та уникайте різкого гальмування після заміни колодок.

Якщо після всіх вищезазначених заходів скрип не зник, варто звернутися до автосервісу для детальної діагностики гальмівної системи.

Гарне сервісне обслуговування пропонує центр «RENAULT Арма Моторс Київ». Тут можна не тільки отримати професійні послуги, а й переглянути оновлений модельний ряд RENAULT та придбати новенький TALIANT або DUSTER.