Як правильно прикурити машину?

Питання, як завести машину, якщо сів акумулятор, може виникати і у досвідчених водіїв. Все тому, що на неочікувану розрядку АКБ впливає багато чинників. Окрім звичайної неуважності власника авто, який не потурбувався про обслуговування транспортного засобу, можуть бути використані при вимкненому двигуні енергозатратні системи — обігрів скла, аудіо, робочих фар.

Часто акумулятор раптово сідає у разі несправностей систем авто чи під час екстремально низької температури. У будь-якому разі, варто правильно та безпечно підзарядити АКБ за допомогою іншої машини.

Що варто знати про принцип роботи акумулятора?

Потреба в струмі від батареї виникає лише під час пуску, а надалі постачання забезпечує генератор. Він виробляє енергію для заряджання акумулятора. Основним завданням є запуск двигуна, а надалі робота автівки стабілізується. Тому не варто зловживати допомогою, яку надає інший водій: час підзарядки має бути невеликим, як і обсяг запозиченої енергії.

Його має вистачити, щоб оформити запис на сервіс і дістатися до автомайстерні. Перед тим як зарядити акумулятор від машини, треба впевнитися, що проблема в тому, що АКБ не прокручує стартер.

У всіх інших ситуаціях прикурювання може чинити шкоду авто. Інколи проблема в тому, що АКБ використав весь потенціал — неробочий стан викликаний старінням конструкції. У цьому випадку потрібна заміна, і бажано на якісну сучасну модель, наприклад, акумулятори Value +.

Прикурюємо дротами: підготовчий етап

В основі того, як правильно прикурювати автомобіль, декілька простих кроків. Варто почати виконання цієї роботи з:

  1. Вибору машини, яка стане донором. Для цього підійде модель зі схожою місткістю батареї та вольтажем. У легкових авто цей показник в середньому становить 12 В. Необхідною вимогою буде справна електромережа автівки-донора та його заряджений акумулятор.
  2. Правильного розташування автівок. Вони мають знаходитися поруч, але не торкатися одна одної. Важливо, щоб вистачало довжини проводів, і вони не були натягнуті під час прикурювання.
  3. Турботи про безпеку. Якщо машини знаходяться на проїжджій частині, треба поставити аварійний знак. Після цього вимкнути всі електроприлади та запалювання в обох авто.

Для роботи знадобляться два силові кабелі з контактними затискачами. Вони мають бути якісними та за характеристиками витримувати навантаження не менше 200 А. Клеми часто називають крокодилами: цей автосленг знадобиться під час спілкування з водіями.

Під’єднання та від’єднання проводів

Є декілька правил, як під’єднати клеми до акумулятора. Спочатку їх потрібно звільнити від чохлів: це можуть бути пластмасові чи гумові заглушки. Інколи на конструкції накопичуються забруднення. Окрім звичайного пилу, клеми можуть мати білий чи сіро-блакитний наліт, сформований оксидами та сульфатами.

Цей шар створює додатковий опір, тому за можливості його варто зачистити. Таке завдання потребує спеціальних засобів або допомоги сервісу, проте у випадку аварійної зупинки можна просто акуратно зняти більшу частину осаду. 

Пересвідчившись, що вимкнене все електрообладнання, необхідно:

  • червоний дріт під’єднати до плюсової клеми свого авто. Іншою стороною приєднати його до плюсової клеми транспортного засобу, який буде заряджати вашу машину. У жодному разі не можна торкатися контактом корпусу та інших елементів автівок;
  • чорний кабель під’єднати до АКБ, який буде підзаряджати вашу модель. Але інший кінець дроту потрібно закріпити на корпусі або деталях власної автівки. Це своєрідне заземлення, тому для контакту обирають нефарбовані елементи. У жодному разі ними не мають бути рухомі деталі чи частини акумулятора. Такий підхід попередить іскріння через скупчення займистих випарів;
  • увімкнути двигун машини із зарядженим АКБ, яка ділиться з вами зарядом, і чекати 5-10 хвилин. Після цього необхідно заглушити автівку;
  • спробувати запустити власний двигун. У моделях з АКПП варто почекати декілька секунд, доки запрацює паливний насос, а для механічної коробки передач — витиснути зчеплення. Для запуску знадобиться 2-3 спроби, максимум — від 4 до 5. Більше намагатися не рекомендується, адже це є свідченням іншої проблеми, яку треба з’ясовувати з майстрами на сервісі;
  • коли двигун працює на рекомендованих 1500 обертах, можна від’єднати кабелі прикурювання.

Відімкнення відбувається в протилежній послідовності. Починають з чорного дроту, клему якого знімають з транспортного засобу, що потребував допомоги. Потім цей провід від’єднують і від акумулятора-донора, і одночасно можна знімати клему червоного кабеля. Останнім етапом стане від’єднання контакту червоного дроту на АКБ, який заряджався.

Важливі правила безпеки

Перед тим як прикурити акумулятор від іншої машини, варто згадати основні безпекові вимоги, зокрема:

  1. Клеми під’єднаного з однієї сторони дроту є носіями заряду. Вони в жодному разі не мають контактувати з іншими поверхнями.
  2. Відстань між машинами під час прикурювання не повинна бути менше ніж 0,4 м. Така дистанція захистить від випадкових іскор.
  3. Якщо на акумуляторі є видимі фізичні ушкодження або помітні підтікання електроліту, процедуру прикурювання не можна проводити. АКБ потребує професійного техогляду на сервісі.
  4. В окремих акумуляторах прикурювання заборонено за рекомендаціями виробника, і на це треба зважати.

Для сучасних моделей авто проблема повного розряду АКБ може бути не наскільки актуальною. Електроніка заздалегідь сигналізує про потребу в обслуговуванні чи ліквідації проблем в системах.

Наприклад, модельний ряд RENAULT — це машини, в яких оптимізовано контроль за споживанням електроенергії, що дає змогу зекономити витрати пального. Придбавши новенький TALIANT чи KARDIAN, можна відчути всі переваги автоматизації процесів, без потреби швидкого ремонту на дорозі.