З настанням спекотного сезону вашому автомобілю загрожує перегрів. Коли температура повітря висока, система охолодження працює дуже інтенсивно. Саме тому важливо контролювати рівень антифризу.
Охолоджувальна рідина — один із ключових робочих компонентів автомобіля нарівні з пальним і моторною оливою. Коли її недостатньо, ваш двигун може перегрітися в будь-який момент. Тому кожен водій повинен знати, як перевірити антифриз.

Навіщо потрібна охолоджувальна рідина та як часто її діагностувати
Антифриз підтримує оптимальну робочу температуру двигуна, за якої всі процеси відбуваються в нормальному режимі. Тобто, коли моторна олива й металеві деталі функціонують без сильного зношення. Охолоджувальна рідина захищає силову установку від перегріву, що особливо актуально в заторах і в спекотну погоду.
Головна задача антифризу — відводити зайве тепло від двигуна. Він забирає його в процесі циркуляції по системі охолодження. Рідина передає зайве тепло радіатору, де воно розсіюється в навколишнє середовище. Також вона запобігає корозії та забезпечує змащення рухомих частин.
Рівень охолоджуючої рідини в розширювальному бачку потрібно перевіряти регулярно. У звичайні дні варто робити це раз на місяць. Якщо ви плануєте подорож на своєму автомобілі, обовʼязково перевірте рівень антифризу до того, як вирушити в дорогу. У сучасних машинах є датчики, які повідомляють про знищення рівня охолоджувальної рідини. Проте покладатися тільки на них не варто, адже вони теж можуть вийти з ладу.
Як перевірити рівень антифризу
Це звичайний і повсякденний процес, у якому має розібратися кожен водій. Розглянемо покроково, як перевірити рівень охолоджуючої рідини:
- Дочекайтесь, поки мотор охолоне. Краще зайнятися перевіркою вранці, перед поїздкою після тривалої стоянки.
- Знайдіть розширювальний бачок. Зазвичай він знаходиться поруч із радіатором біля передньої частини двигуна. Це резервуар світлого кольору з прозорими стінками, на якому є позначки рівня MIN і MAX.
- Зверніть увагу, на якій позначці шкали знаходиться рідина. Легко зрозуміти, скільки має бути антифризу в бачку. Його рівень повинен бути між позначками MIN і MAX. Якщо ви бачите, що його дуже мало, отже, потрібно долити рідину.
- Тепер перевірте рівень антифризу на «гарячу». Трохи прогрійте двигун і дочекайтесь, поки він охолоне, та ще раз погляньте на резервуар. Важливо, щоб показник так само знаходився між позначками MIN і MAX. Через розширення рідини рівень може трохи збільшитися.
Тепер потрібно перевірити температуру охолоджувальної рідини. Для цього увімкніть мотор і дайте йому попрацювати декілька хвилин. Після досягнення робочої температури двигуна стежте за стрілочкою, яка показує її.
Якщо вона швидко підіймається та опиняється в червоній зоні, це означає, що силова установка перегрівається. Це небезпечна ситуація. Якщо ви помітили таку проблему, зверніться до фахівців для діагностики. Для власників RENAULT запис на сервіс можливий онлайн.
Як долити антифриз
Робити це потрібно на холодний двигун — якщо він гарячий, є ризик отримати травму. Долити рідину можна досить просто. Відкрутить кришку розширювального бачка й акуратно залийте антифриз доти, доки його рівень не буде знаходитись між позначками MIN і MAX. Потім міцно закрийте кришку, щоб не порушити герметичність системи.
Не переливайте антифриз і не заливайте його вище позначки MAX. Це може спричинити підвищення тиску, що здатне пошкодити помпу та термостат. Пластикові компоненти системи можуть розірватися. Буває, що зайвий охолоджувач витікає через кришку, внаслідок чого пальне згорає неправильно.
Чому рівень антифризу може знизитися
Найчастіше це відбувається внаслідок витікання, тобто — порушення герметичності системи охолодження. Ігнорувати цю проблему не варто, адже недостатній рівень чи відсутність антифризу можуть призвести до перегріву двигуна. Коли температура стає критичною, є ризик деформації ГБЦ та інших серйозних пошкоджень мотора.
Розглянемо основні причини, чому падає рівень антифризу внаслідок протікання:
|
Пошкодження шлангів |
З часом вони можуть тріскатися або зношуватися |
|
Проблеми з радіатором |
Механічні пошкодження або корозія |
|
Поломка водяної помпи |
Виникає внаслідок зношування ущільнень або підшипників. |
|
Вихід із ладу прокладки ГБЦ |
У такому випадку антифриз потрапляє в систему згоряння чи змащення |
|
Пошкодження термостата |
Може призвести до витоку охолоджувана |
Перевірка роботи та стану системи охолодження має здійснюватися в рамках комплексної діагностики. Її потрібно замовити й тоді, коли ви проходите ТО автомобіля.
Технічне обслуговування RENAULT в офіційного дилера проводиться з урахуванням регламентів і вимог виробника. Тут використовують сертифіковане обладнання та рекомендовані французьким брендом робочі рідини, тому ви можете бути впевнені в тому, що отримаєте свою машину назад у найкращому стані.
Якщо ж ви хочете придбати новий автомобіль, то вас зацікавить модельний ряд RENAULT. У офіційного дилера можна купити легковий TALIANT для поїздок по місту, або замовити один із кросоверів — KARDIAN чи DUSTER. Для перевезення вантажів і пасажирів французький бренд пропонує моделі EXPRESS.